söndag 28 oktober 2012

You can run but you won't come far

Igår var det tänkt att jag och Ida skulle se Joel Alme. För han är väl bra. Vi köpte aldrig några biljetter och när det begav sig kom på vi att vi inte hade någon större lust med det. Istället gick vi på bio, Bitchkram. Filmen började med att spela What's the point, från gamla erfarenheter vet vi att det blir bra om man börjar med Johnossi. Att vi sen inte är några större fans av det bandet är en annan sak. Filmen var bra, väl värd att se. Tänker inte prata sönder den. Någonstans mitt i andra halvan försvann bilden. Jag och Ida gapskrattade för fullt tills de lyckats pausa filmen och spola tillbaka. Ingen av de cirka 15 som satt i salongen verkade bli irriterade, skönt.

Det var så skönt att kunna välja bort en utekväll. För nu i den här staden har vi val. Om vi vill kan vi vara ute hela natten, dansa, äta falafel, vara fulla, vill vi inte kan vi lika gärna stanna hemma och dricka te. Att stanna hemma får en mycket vackrare klang när det är självvalt. Under ett års tid har det inte varit något val för mig, det har prackats på mig. Likväl som evenemang ofta inte varit något val, det har inte funnits något annat. Med det inte sagt att det inte varit bra ändå, för många val kan ställa till det också, ibland är det bra att slippa välja själv.

Efter att ha arbetat sju pass på sex dagar var jag supertrött, fast jag sovit på dagen. När filmen var slut bestämde vi oss därför för att hitta en pizzeria. Vi visste vart vi ville gå, men inte hur vi skulle gå. En ungefärlig timme senare hade vi hittat rätt, konstaterat att de inte hade pizza där, men tvärs över gatan. God pizza. Dit går vi igen.

Inatt ställde vi tillbaka klockan. När jag vaknade och klockan stod på tjugo över sex tänkte jag, att jaja, då har jag sovit till nästan halvåtta. Sen ställde klockan om sig. Kvart i sex. Jag är inte bra på det där med sovmornar. Trots det är halv sju sovmorgon om man jämför med den här veckan. Halv fem var det senaste jag gick upp.



 Att han från Torka aldrig tårar utan handskar är med i filmen gör den faktiskt lite bättre.

1 kommentar:

  1. Åh, jag som hoppades att vi skulle se Bitchkram när jag hälsar på...

    SvaraRadera