måndag 8 oktober 2012

Ska jag dö ska jag ha förstått, kanske vandrat några gator i Venedig


Jag och Ida har druckit te, har en tallrik med ost, kex och lite frukt på bordet. Så tittar vi på teve. Det är sådär bra som jag tänkte att livet skulle bli i Malmö. Än har vi lite kvar att göra i vårt hem. Saker att flytta på och sånt. Men jag trivs. Det är högt i tak och fint kök.

På onsdag börjar vi jobba. Jag var på introduktion på det ena idag. Fick massa information serverad. Det var skönt. Jag märkte att jag inte alls bearbetat tanken på att börja på nytt jobb. Istället har jag lagt tiden på allt annat. När jag var på introduktionen och började inse det där med att jag ska börja på nytt jobb. Helt ensam. Jag får nog bearbeta det imorgon. Fast jag tror att det ska gå bra. Det gick ju bra på Ambrosia när jag provjobbade såatteh.

Jag ska fortsätta leva Malmöliv med Ida. På lördag ska vi se Vånna Inget.

1 kommentar: