tisdag 2 oktober 2012

We don't know anything

Sitter vid en dator som inte är min, en dator där tangenterna inte känns som att de sitter där de ska. Det är fel och jag studsar på fel hela tiden.

Min dator ligger på en soffa i min städade lägenhet. Väntar på ett nytt hem, i Malmö. Ja, jag tjatar. Nu sitter jag hemma i mitt gamla rum, framför min brors dator. Inte fy skam det heller. Trivs lite i smyg.

För ett år sedan flyttade jag och Jennifer in i stugan. Bodde där tillsammans i ungefär ett halvår. Nog tröttnade vi på varandra ibland. Men det var mysigt, vi hade roligt. Vi hade trygghet. Nog var vi lite trötta på livet, men såhär med lite avstånd var det rätt fint ändå. Har många stunder som jag samlat till mina, mina minnen. Som går att plocka fram, ett och ett. Eller ett par tillsammans. Fint. Nu står jag inför ett nytt äventyr. Spännande.

På bilden, jag och farfar. Utanför stugan, som både älskades och hatades. Mitt första egna hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar