fredag 21 december 2012

The end of the world.

Fredag, 21/12. Dagen då jorden ska gå under. Vet inte om jag tror på det. Min stress har nog mer med den kommande julhelgen att göra. De senaste dagarna har en låt med Håkan Hellström snurrat inuti mitt huvud. "En pojke sköt sig ut från skolgården, det är på alla framsidor. Och jag förstår honom, för folk skrattade åt mig."

Igår blev jag klar med alla julklappar, fram till igårkväll har jag haft lätt ångest över att inte hinna bli klar. Nu känns det relativt bra. Ändå vaknar jag strax innan halv sju. Nog bra egentligen. Jag ska betala räkningar, packa, duscha, äta julfrukost. Sen ska jag jobba i nio timmar, efter det julfest och sedan hem för att sova. Imorgon åker jag hem till östergötland. Ibland känns det lite fel att fortfarande kalla det hem, Malmö är ju mitt hem nu. Men jag kan inte komma på något annat.

Det händer ganska mycket i världen nu som jag känner att jag nog egentligen vill kommentera, men jag är lite för uppochner för det nu. Bättre lycka nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar