torsdag 27 december 2012

Jag tror trots allt att det goda kan vinna

Jag sitter och lyssnar på vinterprat. Först Hanna Hellquist, nu Soran Ismail. Två personer som står högt på min lista över förebilder.

Jag hatar ofta väldigt mycket. Misstror det goda i världen. Sätter istället all min tro till det onda. Tror att det onda alltid kommer övervinna det goda. Sen kommer människor som Hanna, eller Soran och jag forstår. Jag förstår att det goda alltid kommer ha en chans ändå.

Det kommer alltid finnas åsikter som går emot varandra, folk kommer alltid tycka olika. Jag kommer alltid tycka olika mot vad Sverige Demokraterna gör.

Precis som vi hela tiden mumlade som ett mantra hela förra året, tillsammans, tillsammans klarar vi det. Tillsammans klarar vi allt. Nu tycker jag vi återvinner det mantrat. Tillsammans övervinner vi det onda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar