tisdag 19 mars 2013

Vi var bara skuggor

Jag är tillbaka i min soffa igen. Blänger ut mot kylan. Blundar för det blöta köket. Det är skönt att vara hemma igen. Hade en trevlig helg, träffade många av de vänner jag inte längre träffar regelbundet. Träffade min familj som jag träffar allt för sällan nu. Vet inte riktigt om det finns mer att berätta om helgen. Eller jo, jag träffade en gammal lärare, från gymnasiet. Det var roligt, få höra hur det var med honom och med skolan. Få berätta att deras jobb har lyckats, jag har tagit mig någonstans.

Nu lyssnar jag på ny musik. Sånt som är rykande färskt. Skuggor av Magnus Ekelund och stålet. Det kommer aldrig att va över med Håkan Hellström. Och det nysläppta albumet En magisk tanke med Hästpojken. Väldigt spännande. Ska se dem på lördag också. Hästpojken alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar