söndag 24 mars 2013

Inget är magiskt och det är så tragiskt.

Jag har varit glad för den blå himlen som visat sig idag, tänkte ta en promenad när jag ska till jobbet. Nu är det molnigt och geggigt. Ska nog gå ändå.

Igår såg jag Hästpojken. Äntligen. Jag har missat så många av deras konserter och varit bitter. Nu blev det av. Eller det är så jag vill minnas det iallafall. Innan konserten åt jag sushi hos en arbetskamrat. Väldigt trevligt, känner mig stolt att jag vågar börjar umgås med folk jag gillar.

Kvällen igår, när jag och Ida skulle beskriva den för Elise, handlade mest om spännande möten. Han som pratade om att randiga byxor var provocerande och SKA NI ÄTA IGEN!? Efter en promenad på ca 20 meter. Det söta BD fanet på konserten. Vi ville bara krama honom. Och flickan han pratade med. Han som jobbade med tv, verkade ha världens tråkigaste jobb. Mest skryt, kul att skratta åt. De som skulle till Köpenhamn men hamnade på KB, nyklippt med för mycket vax. Korta möten med människor vi inte kommer träffa igen. Många skratt tillsammans med okända. Lite tragiskt ibland, men fina minnen att titta tillbaka på ändå. Önskar ibland att jag var bättre på att skapa kontakter.

Vi åkte hem ganska tidigt och åt kexchoklad, jag var trött efter att ha varit vaken i över 20 timmar. Skönt att sova. Väckte Ida med scones imorse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar