onsdag 21 november 2012

Somethings not quite right.

Det är så att varannan vecka har jag ett liv, träffar kompisar, går på konsert, jobbar. Varannan vecka går jag hemma och surar. Typ. Fullt upp just nu, vilket jag trivs med.

Det viktiga som hänt sen sist är att jag blivit medlem i Peaceworks lokalförening här i Malmö. I måndags var jag på första mötet, imorgon är nästa. Det är superkul. Trevliga människor, intressant projekt. Främja mångkulturen, vinna över fördomarna och rädslorna.

I torsdags gick jag på konsert med Linnéa Henriksson. Vår nya vän var med, Ida rusade in precis under introt. Hon var bra. Blev tagen av hennes energi. På fredagen jobbade jag, kollade på lägenhet och gick på Markus Krunegård och Magnus Ekelund konsert. Rosa kom hit också. Konserten var sjukt bra, båda delarna. Enda nackdelen var tanken som slog mig att The Ark inte längre kommer gå upp på en scen igen. Jag kommer aldrig få se dem igen. Det drog ner stämningen hos mig litegrann.

På lördagen kom ännu en vän hit. Mycket folk i helgen. Vi bakade pepparkakor och gick på Krogen. Spännande natt. Dans, dans, dans. Älskar KB. Den här gången spelade de Ark för oss, det var perfekt.

I söndags gick jag och Rosa på shoppingtur på Emporia. Väldigt rörigt, ganska trötta men kul. En bra dag det med.

Idag har jag varit på glassprovning med jobbet. Gott. Det är så man gillar sitt jobb faktiskt. Får åka och smaka glass och sånt. Bra bra.

Min ilska från förra veckan håller i sig, jag filar bara på den lite och använder energin till något vettigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar