tisdag 13 november 2012

Kom, låt oss gå samman!

Jag tror på att alla människor är lika värda. Jag tror på att alla människor är unika och vackra. Jag tror på gemenskap, att hjälpa den som har det svårt, den som är sjuk, hjälpa den som trampat snett. Jag tror på det sociala skyddsnätet.

En av de viktigaste sakerna i livet är att få känna tillhörighet, att vara en del av något. Det är också viktigt att känna att det finns en mening med det hela och att få ha roligt.


Jag tror inte på privatiseringar eller kapitalism. Det leder bara till att några få blir giriga och gör skillnad på vi och dom. Samhället ska vara till för alla och för att stärka en grupp måste man förbättra sin svagaste länk. Att kasta ut de som inte passar är ingen bra metod, de kommer alltid slå tillbaka, tids nog.



Vi har yttrandefrihet, vilket är bra och det ska vi utnyttja. Jag diskuterar gärna, när jag är på humör. Att SverigeDemokraterna har tagit sig in i riksdagen skrämmer mig. De står för precis allt jag är emot. Förklätt i fina ord för att det ska passa in på allmänheten. Det de egentligen vill är att göra skillnad på vi och dom. Att vi som är "etniska" svenskar är bättre. Att vi ska frysa ut resten av världen. De är rasister i mina ögon. Jag vet att jag inte är ensam om att vara emot deras åsikter, men många verkar vara rädda. Nu när vi bor i ett land med yttrandefrihet, är det då inte bättre att ta debatten mot dem för att klargöra att vi inte vill leva i ett rasistiskt samhälle? Ta debatten och motbevisa dem och deras åsikter. Visa dem att de åsikter vi har leder till ett roligare och bättre liv, för alla. Visa att vi tar avstånd från rasistiska åsikter.

1 kommentar:

  1. Du kommer att gilla Markus brandtal i samband med Korallreven och vintergatan på fredag ;)

    SvaraRadera