söndag 30 september 2012

I've been having some strange dreams lately

Jag vaknade tidigt, somnade om och drömde om det jag tänker på. Saknaden efter tågluffen, Elise, konsert med billie the vision. Skräcken över att inte förstå skånskan. Livräddningen vet jag inte riktigt. Berättade i ett sms till Ida.

Drömde att vi var på tågluffen. Fast Elise istället för Elsa och Herman. Ni skulle testa att livrädda mig ur vattnet. Men ni tog upp fel person och gick därifrån för att titta på skivor. Så jag låg kvar där ett tag. Sen reste jag mig upp och åt ett knäckflarn. Då såg jag att billie-Lars var påväg fram för att se vad som hände. När han såg att jag levde blinkade han åt mig och gick tillbaka för att fortsätta soundchecka. Jag gick och hämtade er så ställde vi oss framme vid scenen som såg ut som en disk i en skivbutik. Fast med dåliga skivor. Där stod Andreas och pratade med en annan kille på skånska och jag fick inte ihop det, för det är ju bara Andreas som pratar skånska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar