onsdag 11 maj 2016

Bus, träning, sömn.

Här går livet sin gilla gång. En av oss tog sovmorgon, för att strax somna om igen. Nåja, han har ju tränat också. Det är intressant att ha sett systers bebis i samma ålder för inte alls länge sedan och jämföra tekniker. De kör helt olika taktik för att lära sig att komma framåt. Jag tror att Harry är inne på att försöka studsa på gw-magen. Det går sådär.

Idag måste jag dammsuga, så jag sitter nog kvar här med sonen ett tag till. Jag avskyr verkligen att dammsuga.

För ett tag sedan flyttade vi över Harry till sin egen säng. Det har verkligen gått suveränt! Fortfarande på amningsavstånd, men vi stör inte sömnen för varandra. Omedvetet har vi ju sakta gjort hans säng till en trygg plats för honom, genom att lägga honom där korta stunder med en mobil att titta på. Alltså sån med speldosa och snurrande djur. Inatt tror jag att vi vaknade en gång. Kanske. Överlag har han blivit tryggare och klarar bättre av att bli nedlagd, både för att sova och leka. Han behöver inte heller ammas till sömns alltid. Jag är så stolt över det här lilla knytet!

1 kommentar:

  1. Haha studsa på GW-magen! Kul att det gör olika! Vad gött att det funkar med sovandet!

    SvaraRadera