onsdag 30 mars 2016

Livet, livet är underbart

Har man sovit dåligt en natt, tar man igen det natten efter. Igår somnade jag vid tio, efter att ha slumrat i soffan. Så nu är jag pigg och uppe för att jag har sovit, inte tvärtom.

Eftersom vi har tid nu, har vi börjat handla grönsaker på möllan. Det är en rätt lagom promenad också. Igår passade jag på att möta upp Sandra för första fikan i Folkets Park (äntligen!), med kaffetermos och en burk hembakta kakor. Herregud Linnéa, du har ju verkligen blivit en tant! Ja, jag har väl det. De kakorna som går åt mest är drömmarna. Jag har haft lite fobi för att baka drömmar sen provet i skolan då bland annat drömmarna gick fel hela tiden. Nu blev de perfekta. Det tackar vi sju sorters kakor för. Nästa steg kanske är petit chouxer, det lyckades heller aldrig den där sista veckan.

Nu spårade det lite här känner jag. Fika var det. Jo, ett av de tydligaste vårtecknena här nere är när man kan ta långfika i parken igen. Det kommer jag sakna när vi flyttar. Å andra sidan kommer jag kunna äta alla dagens mål mat ute om jag vill när vi flyttar. Det är inte heller fy skam.

Dags för hästspelet nu igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar