lördag 6 juli 2013

I'll be the angel on your shoulder

Pratade med Elise i över en och en halv timma förut. Hon åkte bil och jag petade naglarna. Med andra ord, tidsfördriv. Vi hann gå igenom många intressanta ämnen. Det är väl det som är roligt med våra samtal, de är väldigt intressanta. Vi kommer att prata om seriösa saker som jag oftast inte pratar om i telefon. Idag diskuterade vi Jan Björklunds tal och skolan bland annat.

Direkt när vi lagt på börjar Ida smsa. Från norr. Det är kul. För ett år sedan var vi på tågluff och visste inte alls att vi skulle bli sambos. Då träffades vi kanske ett par gånger om året. Luffen var första gången vi träffades längre än en vecka i sträck. Nu är det så otroligt jobbigt att vi varit ifrån varandra i en vecka. Och det är en kvar. Fina Ida.

Natten till igår när jag gick upp för att jobba skrev Sandra på facebook. Försökte peppa inför Emmaboda. Blev en diskussion angående tält och pepp inför all bra musik vi kommer få höra. Emmaboda kommer bli himla bra. Dels för att det är festival, men också för att vi ska åka dit med Sandra. 2011 fick jag och Ida köplats 4 och 5 i Norrköping. Vi visste vilka Sandra och Jennifer var då, men inte så mycket mer än att vi hälsade. Tyckte mest att de var coola. Nu ska vi åka på festival tillsammans med Sandra. Det kommer bli väldigt bra. Alltså riktigt superduperbra. Jag vet det.

För att sammanfatta. Sitter ensam i Malmö, ska iväg senare ikväll. Smsar med Ida, läser Elise blogg. Hon har skrivit om resan till Jokkmokk, tagit en bild på en skylt om blomman Linnéa. Vet inte vad tanken var med den bilden, men jag blev lite rörd ändå. Jag kan sitta här ensam i Malmö, men jag är inte ensam ändå. För jag har fått träffa några av de finaste människorna i världen. Även om vi inte är tillsammans just nu så finns de där, i högsta grad närvarande i mitt liv. Jag blir så mycket starkare med er.

Förresten sa Elise att ingen av oss pratade med varandra på två veckor efter sista konserten. Jag har inget minne av tiden efter konserten. Det kanske var så, inte så otroligt. Det var ju en del att smälta som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar