söndag 2 juni 2013

Hur du slinter med orden

Igår badade jag och Ida för första gången utomhus i år. Visserligen i pool, men det var utomhus. Väldigt skönt. Jag drabbades av lyckan utan förvarning. Våren kom så snabbt, jag har inte riktigt förstått att det redan är juni och tillräckligt varmt för att kunna bada utomhus än.

Livet i Malmö är bra. Fast jag längtar lite hem. Sommaren hemma är den vackraste. Men om två veckor ska jag hem. Fira syster som har blivit sjuksyster. Sofiasyster. Stolt. Nästa helg kommer alla mina syskon hit också. Jag ska visa dem staden, SommarMalmö.

Det stora som hänt är att jag sagt upp mig från Maxi. Jag har en vecka kvar. Vad jag ska göra sen? Jobba heltid som konditor och kallskänka. Pratade med en kollega idag. Hon sa att jag såg gladare ut för varje dag. Jo det är nog så. Jag är otroligt stolt över att jag skaffat mig heltidstjänst. Det var faktiskt enklare än jag trodde till och med och det kommer bli skönt att få lite ordning på livet, veta när jag jobbar och veta när jag är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar