torsdag 27 juni 2013

But I don't really care

Händelserik dag idag. Ringde en massa hyresvärdar imorse, sa upp lägenheten vi bor i nu. Köpte, hör och häpna, nya kläder. Bokade klipptid till imorgon. Shit. Mycket att tänka på. Gav mig ut och sprang när vi kommit hem från dagens strapatser. Det bästa jag kan göra sånna här dagar. Då kan klumparna i halsen inte växa, energin används till annat. Jag älskar det, när man rör sig framåt i jämn takt, musik i öronen, flåset är behagligt. Bara då kopplar min hjärna av. Jag använder mig av en app för att komma ut, den har lärt mig att jag klarar av att springa i 45 minuter utan problem. Den pushar mig att ta ut stegen, låta pulsen stiga, utan risk att dö på kuppen. 

Nackdelen med att springa innan läggdags är att man får sådan himla energi. Jag har faktiskt insett hur skönt det är att springa på morgonen. Man blir mycket piggare. 

På lördag åker Ida hem till sin värld. Jag sticker på blixtvisit till Linköping. Det kommer bli tomt utan Ida här, fast det är väl dags att vänja sig tror jag. Trots allt ska vi flytta isär. Men det kommer bli bra. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar