söndag 3 februari 2013

Vill ha ett eget mod, men du förlorar allt

I nästan fyra månader har jag och Ida bott i Malmö. I Nyköping sa min chef att jag hade sex månader på mig att förstå att jag skulle flytta tillbaka. Jag lever ett liv i Malmö som om jag aldrig gjort annat. Men jag saknar mitt gamla jobb.

För några veckor sedan sade jag upp mig från ett av mina jobb. För hetsigt att ha två. Visserligen hetsigt att jaga extra timmar på ett jobb också. Bestämde iallafall med en kollega från där jag sade upp mig att vi skulle ta en öl. Det slutade med en helkväll och vi var inte i säng förrän fyra på natten. Tiden flög iväg och vi hade så roligt. Mer och mer blir Malmö min och Idas stad. Igår gick vi runt i en dimma under förmiddagen. Tog oss ner till stan för att äta pizza. Ingen hade öppnat än så vi åt bakad potatis på ett café istället. Inte illa det heller. Skrattade oss igenom gårdagens minnen. Som grädde på moset såg vi också Alina i fredags. Sjukt bra konsert.

Nu är jag ensam hemma, har mycket att plocka med. Kan säkert fylla dagen. Tänkte springa också. Har börjat njuta av att göra det. Springa alltså. Sen ska jag äta palt. Som Idas mamma gjort och skickat ner med släktingar som skulle neråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar