lördag 12 januari 2013

"Du missar 100 % av alla skott du inte skjuter"

För en vecka sedan åkte vi till en vän för att umgås. Nu har vi, ofrivilligt, bott här en vecka. När jag varit borta hemifrån ett tag brukar jag känna, att, vad skönt att komma hem igen. Nu stoppas jag mitt i tanken, avbryts av en klump i magen. Just det. Jag har inget hem. Eller jo. Våra namn står på en dörr. Imorgon ska vi flytta in våra saker i rummen innanför dörren. Men vi måste bygga oss ett hem. Jag är splittrad till det. Vi kan inte bo på stället vi flyttade till för lite mer än en vecka sedan. Det här nya stället har vi inte valt självs, det är ett nödvändigt ont. Även om det är en fin lägenhet. Men jag tvivlar på att den kommer bli ett hem på länge.

1 kommentar:

  1. Du är så söt när du sover. I in famn, i mitt knä. Vi är två om saken. Två jättestora klumpar i varsina magar. Två olustar att flytta igen. Att tvingas fly från något som fakriskt känndes hemma efter två dagar. Det enda jag vet är att vi är två om saken. Och att livet inte går utan dig sovandes i min famn. Och att det kommer ordna sig. Älskar dig.

    SvaraRadera