söndag 20 januari 2013

Du är din egen paparazzi.

Ligger på mattan på mitt vardagsrumsgolv. Startat datorn för första gången på över två veckor. Sett till att skaffa bredband till oss.

Igår var en bra dag, jag och Ida letade efter matbord. Mötte upp Kalle och såg Hitta Nemo i 3D. Bra skit. Fikade på Ambrosia, som jag jobbat på i ca 4 månader men aldrig besökt tidigare. Pinsamt. Jo, jag köpte äntligen ett par dr Martens. Fodrade, röda. 700 kronor. Perfekt. Bättre kan det inte bli. Försöker gå in dem, har fått skoskav.

Kvällen igår var en hemmavidtvnkväll. Med vin och champagne. Det var p3 guldgalan. Klart att man måste titta på den. Vi gjorde en fett bra uppdelning av arbetsuppgifter när vi kom hem. Jag bakade tårta medan Kalle skurade vårt badrum och Ida skurade bakom spisen. (de har satt in en ny spis, men inte rengjort bakom den. Smart drag.) Det blev rent, och gott.

Annars har våra liv lugnat ner sig ganska mycket. Jobbar, skurar och plockar. Dagarna försvinner. Nästa vecka drar vi igång med PeaceWorks igen. Det ska bli skönt att träffas igen. Ska på ett annat möte på onsdag också. Spännande.

Nu ska jag åka iväg till Ikea. Kul bakissyssla. Köpa verktyg som idioterna snodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar