söndag 26 juni 2016

Myggornas krig

Jag känner mig skyldig när jag inte skrivit på ett tag, som att jag måste förklara mig. Det måste jag ju inte. Det är ju för min skull jag skriver. Men jag önskar att jag skrev mer.

En väldigt lång och intensiv vecka är över. Vi var på träffa släkten semester. Harry flög för första gången vilket gick som en dans. Hade bara med sele, ingen vagn, det är det bästa beslutet någonsin. Innan semestern var jag orolig för amning, om vi skulle vara välkomna på restauranger, hur Harry skulle orka. Inget av det var problem. Så länge vi fortsätter lyssna på vad Harry vill är inget något problem.

Vi var i Tyskland, blir alltid imponerad av Tyskland. Först München, sedan tåg till Darmstadt med en utflykt till Frankfurt. Var till BMW museet, faktiskt väldigt imponerad. Damiens pappa följde med tillbaka för midsommar hos oss. Vårt första i huset. Det blev kanon! Mina bröder kom med husbilen. En väldigt bra midsommar! Dock väldigt myggig. Så idag har vi köpt fyra olika myggbekämpare. Har en sån med högt ljud i eluttaget i vardagsrummet, ser inte till några iallafall. En uv-lampa i sovrummet. Hört lite sprakande iallafall. Köpte en batteridriven låtare också, men pga regn och batterierna i garaget har jag inte testat den än. Och så myggnät förstås. Vi ska nog klara det här. Nu ska vi sova. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar