tisdag 26 januari 2016

Att föda ett barn

Jag blev inte utsläppt från sjukhuset i Lund förrän fyra dagar senare. Då hade vår lilla son kommit ut. Imorgon är han två veckor gammal och han är det finaste som finns! Förlossningen var intressant. Jag blev igångsatt till slut, på grund av att mitt blodtryck var för högt. Ett dygn efter att vi kommit ner till förlossningen kom blev vi uppskickade igen med vår lilla son i famnen. Ett dygn där jag sovit ungefär en halvtimme sammanlagt. Sen höll jag mig vaken nästan hela dagen efter också. De säger att man blir otroligt pigg av att föda barn.

Det är så skönt att allt det där är över nu och att vi får spendera tid med den lille. I helgen var mor och far här och inspekterade honom, tror att han redan har lyckats charma dom!

Idag fyller Damien år, så nu ska jag upp och fortsätta baka tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar